» Matematik, Fizik, kimya biyoloji Edebiyat, tarih yıllık plan, lise ders günlük plan, fizik konu anlatımı, fizik oss test
Lang
Tema
                          
Anasayfan Yap Favorilerine Ekle E-Posta Tavsiye Et İletişim Forum Rss
   
   
   
Üyelik Kullanıcı Adı :  Şifre :  Hatırla :     Yeni Kayıt & Üye İşlemleri
 

 
 
» [ www.dersfizik.com Forum ] [ LİSE 1 ] [ Lise 1 Fizik Konunları ] 1 Kişi okuyor
#hakan
[Site Yöneticisi]



MSN : gizli
Yaş : 40
Cinsiyet : Bay
Mesaj sayısı : 354
Giriş sayısı : 8436
Puanı : 14
Konudan aldığı puan : 0
Puan verenler
Konuya Puan ver
Olgunluk                      Puan Ver
57%
Aktiflik
843%
Verimlilik
0%
 

Lise 1 Fizik Müfredatı (2013)

9.1.1. Fizik Bilimine Giriş



9.1.1.1. Fizik biliminin  amacının farkında olur ve fiziği diğer disiplinlerle ve teknoloji ile
ilişkilendirir.
a. Öğrencilerin “Fizik nedir?”, “Neden ve niçin fizik öğrenmeliyim?’ sorularına ce- vap aramaları
sağlanır.
b. Öğrencilerin fizik bilimine değer vermeleri ve fizik biliminin uygulama alanları ile ilgili
farkındalık oluşturmaları sağlanır.
c. Öğrencilerin fizik bilgisinin tarih boyunca gelişiminin farkında olmaları için bi- lim
tarihinden örnekler sunulur.
ç. Öğrencilerin tarih boyunca teknolojide ve fizik biliminde meydana gelen geliş- melere öncülük
eden kişi ve olayları tartışmaları sağlanır.
d. Öğrencilerin farklı meslek dallarında fizik biliminin rolünü araştırmaları sağlanır.

9.1.1.2. Bilimsel bilginin ortaya çıkışında ve gelişiminde gözlem, deney, matematik ve ras- yonel
düşüncenin rolünün farkında olur.
a. Öğrencilerin bilimin belirli bir yöntem takip etmediğini anlayabilmeleri için bilim tarihinden
örnekler sunulur.
b. Öğrencilerin bilimsel bilginin gelişim sürecini fark etmelerini sağlayan etkinlikler yapılır.
c. Öğrencilerin delil ve çıkarım arasındaki ilişkiyi tartışmaları sağlanır.

9.1.1.3. Fizik olaylarını açıklarken gerektiğinde matematik ve modellemelerin kullanılma- sının
gerekliliğini fark eder.

9.1.1.4. Ölçüm yapmanın ve birim sisteminin kullanılma gerekliliğini açıklar.
a. Bilim tarihinden örnekler vererek öğrencilerin temel birimleri ortaya çıkaran ih- tiyacı fark
etmeleri sağlanır.
b. Öğrencilerin temel büyüklüklerin birimlerini SI birim sisteminde tanımlamaları sağlanır.
c. Fiziksel büyüklüklerin skaler ve vektörel olarak sınıflandırılmasının nedenleri açıklanır.
ç. Öğrencilerin fen bilimleri dersinde öğrendikleri büyüklükler üzerinden örnekler verilir.
d.  Birim dönüştürme ve  vektörel işlemlere girilmez.




Her Sey Guzel Olacak

Reklam izleyerek para kazanmak istiyorsanız tıklayıp üye olun, puanları toplayıp istediğinizi alın

 

28.09.2016 21:32:10
         
» Cevap hakan
#hakan
[Site Yöneticisi]



MSN : gizli
Yaş : 40
Cinsiyet : Bay
Mesaj sayısı : 354
Giriş sayısı : 8436
Puanı : 14
Olgunluk
57%
Aktiflik
843%
Verimlilik
0%


9.1.1. Fizik Bilimine Giriş

9.1.1.1. Fizik biliminin  amacının farkında olur ve fiziği diğer disiplinlerle ve teknoloji ile
ilişkilendirir.
a. Öğrencilerin “Fizik nedir?”, “Neden ve niçin fizik öğrenmeliyim?’ sorularına ce- vap aramaları
sağlanır.
b. Öğrencilerin fizik bilimine değer vermeleri ve fizik biliminin uygulama alanları ile ilgili
farkındalık oluşturmaları sağlanır.
c. Öğrencilerin fizik bilgisinin tarih boyunca gelişiminin farkında olmaları için bi- lim
tarihinden örnekler sunulur.
ç. Öğrencilerin tarih boyunca teknolojide ve fizik biliminde meydana gelen geliş- melere öncülük
eden kişi ve olayları tartışmaları sağlanır.
d. Öğrencilerin farklı meslek dallarında fizik biliminin rolünü araştırmaları sağlanır.

9.1.1.2. Bilimsel bilginin ortaya çıkışında ve gelişiminde gözlem, deney, matematik ve ras- yonel
düşüncenin rolünün farkında olur.
a. Öğrencilerin bilimin belirli bir yöntem takip etmediğini anlayabilmeleri için bilim tarihinden
örnekler sunulur.
b. Öğrencilerin bilimsel bilginin gelişim sürecini fark etmelerini sağlayan etkinlikler yapılır.
c. Öğrencilerin delil ve çıkarım arasındaki ilişkiyi tartışmaları sağlanır.

9.1.1.3. Fizik olaylarını açıklarken gerektiğinde matematik ve modellemelerin kullanılma- sının
gerekliliğini fark eder.

9.1.1.4. Ölçüm yapmanın ve birim sisteminin kullanılma gerekliliğini açıklar.
a. Bilim tarihinden örnekler vererek öğrencilerin temel birimleri ortaya çıkaran ih- tiyacı fark
etmeleri sağlanır.
b. Öğrencilerin temel büyüklüklerin birimlerini SI birim sisteminde tanımlamaları sağlanır.
c. Fiziksel büyüklüklerin skaler ve vektörel olarak sınıflandırılmasının nedenleri açıklanır.
ç. Öğrencilerin fen bilimleri dersinde öğrendikleri büyüklükler üzerinden örnekler verilir.
d.  Birim dönüştürme ve  vektörel işlemlere girilmez.




Her Sey Guzel Olacak

Reklam izleyerek para kazanmak istiyorsanız tıklayıp üye olun, puanları toplayıp istediğinizi alın

 

28.09.2016 21:32:25
         
» Cevap hakan
#hakan
[Site Yöneticisi]



MSN : gizli
Yaş : 40
Cinsiyet : Bay
Mesaj sayısı : 354
Giriş sayısı : 8436
Puanı : 14
Olgunluk
57%
Aktiflik
843%
Verimlilik
0%


9.1.1. Fizik Bilimine Giriş

9.1.1.1. Fizik biliminin  amacının farkında olur ve fiziği diğer disiplinlerle ve teknoloji ile
ilişkilendirir.
a. Öğrencilerin “Fizik nedir?”, “Neden ve niçin fizik öğrenmeliyim?’ sorularına ce- vap aramaları
sağlanır.
b. Öğrencilerin fizik bilimine değer vermeleri ve fizik biliminin uygulama alanları ile ilgili
farkındalık oluşturmaları sağlanır.
c. Öğrencilerin fizik bilgisinin tarih boyunca gelişiminin farkında olmaları için bi- lim
tarihinden örnekler sunulur.
ç. Öğrencilerin tarih boyunca teknolojide ve fizik biliminde meydana gelen geliş- melere öncülük
eden kişi ve olayları tartışmaları sağlanır.
d. Öğrencilerin farklı meslek dallarında fizik biliminin rolünü araştırmaları sağlanır.

9.1.1.2. Bilimsel bilginin ortaya çıkışında ve gelişiminde gözlem, deney, matematik ve ras- yonel
düşüncenin rolünün farkında olur.
a. Öğrencilerin bilimin belirli bir yöntem takip etmediğini anlayabilmeleri için bilim tarihinden
örnekler sunulur.
b. Öğrencilerin bilimsel bilginin gelişim sürecini fark etmelerini sağlayan etkinlikler yapılır.
c. Öğrencilerin delil ve çıkarım arasındaki ilişkiyi tartışmaları sağlanır.

9.1.1.3. Fizik olaylarını açıklarken gerektiğinde matematik ve modellemelerin kullanılma- sının
gerekliliğini fark eder.

9.1.1.4. Ölçüm yapmanın ve birim sisteminin kullanılma gerekliliğini açıklar.
a. Bilim tarihinden örnekler vererek öğrencilerin temel birimleri ortaya çıkaran ih- tiyacı fark
etmeleri sağlanır.
b. Öğrencilerin temel büyüklüklerin birimlerini SI birim sisteminde tanımlamaları sağlanır.
c. Fiziksel büyüklüklerin skaler ve vektörel olarak sınıflandırılmasının nedenleri açıklanır.
ç. Öğrencilerin fen bilimleri dersinde öğrendikleri büyüklükler üzerinden örnekler verilir.
d.  Birim dönüştürme ve  vektörel işlemlere girilmez.




Her Sey Guzel Olacak

Reklam izleyerek para kazanmak istiyorsanız tıklayıp üye olun, puanları toplayıp istediğinizi alın

 

28.09.2016 21:32:28
         
» Cevap hakan
#hakan
[Site Yöneticisi]



MSN : gizli
Yaş : 40
Cinsiyet : Bay
Mesaj sayısı : 354
Giriş sayısı : 8436
Puanı : 14
Olgunluk
57%
Aktiflik
843%
Verimlilik
0%


9.2. Madde ve Özellikleri

Bu ünitede öğrencilerin; madde ve özellikleriyle ilişkili kavramları kullanarak günlük hayata iliş-
kin kuyumculuk, porselencilik, canlıların dayanıklılığı, böceklerin su yüzeyinde yürüyebilmesi,
kâğıt peçetenin suyu çekmesi, yıldırım, kuzey ışıkları gibi olay veya durumları anlayabilmeleri,
açıkla- yabilmeleri ve çıkarım yapabilmeleri amaçlanmıştır. Ünitenin diğer amaçları ise
öğrencilerin fizik alanında bilimsel bilginin gelişim sürecinin farkında olmaları ve bu sürece
ilişkin bazı becerileri (sor- gulama, gözlem yapma, ölçme, kavramlar arası ilişki kurma)
geliştirmeleridir.

Kavramlar/Terimler: Kütle, hacim, özkütle, dayanıklılık, yapışma, birbirini tutma, yüzey gerilimi,
kılcallık
Önerilen Süre: 12 saat


9.2.1. Madde ve Özkütle

9.2.1.1. Maddelerin kütleleri ve hacimleri arasındaki ilişkiyi açıklar.
a. Maddelerin sıcaklığının ve basıncının sabit olduğu durumlar dikkate alınır.

9.2.1.2. Maddelerin ortak özelliklerinden kütle ve hacmi ölçer, kütle-hacim grafiğini çizerek
yorumlar.
a. Kütle ve hacim için birim dönüşümleri yapılır.
b. Öğrencileri ölçümlerdeki hata kaynaklarını tartışmaları sağlanır.
c. Kütle, hacim ve özkütle kavramları arasındaki matematiksel model çıkarılır. ç. Eşit kollu terazi
ile ilgili matematiksel işlemlere girilmez.
d. Öğrencilerin özkütle-kütle ve özkütle-hacim grafiklerini çizerek yorumları sağ- lanır.

9.2.1.3. Günlük hayatta  saf maddelerin ve karışımların özkütlelerinden faydalanılan du- rumları
açıklar.
a. Öğrencilerin çalışma alanlarında özkütleden faydalanılan durumlar (kuyumculuk, porselen yapımı
gibi) anlatılarak günlük yaşamla bağlantı kurmaları sağlanır.
b. Karışımların özkütleleri ile ilgili matematiksel işlemlere girilmez.

9.2.2. Katılar

9.2.2.1. Dayanıklılık kavramını açıklar, farklı büyüklükteki canlıların dayanıklılığını karşı-
laştırır ve düzgün geometrik cisimlerin dayanıklılığı ile ilgili hesaplamalar yapar.
a. Dayanıklılık hesaplamalarında cisimlerin kesit alanlarının hacimlerine oranı hari- cinde
işlemlere girilmez.
b. Galileo’nun farklı büyüklüklerdeki canlıların kemik yapılarının dayanıklılığı ile il- gili
fikirlerini öğrencilerin tartışmaları sağlanır.
c. Canlıların dayanıklılığı ile ilgili matematiksel işlemlere girilmez.
Resimler Sadece üyeler içindir!




Her Sey Guzel Olacak

Reklam izleyerek para kazanmak istiyorsanız tıklayıp üye olun, puanları toplayıp istediğinizi alın

 

28.09.2016 21:33:21
         
» Cevap hakan
#hakan
[Site Yöneticisi]



MSN : gizli
Yaş : 40
Cinsiyet : Bay
Mesaj sayısı : 354
Giriş sayısı : 8436
Puanı : 14
Olgunluk
57%
Aktiflik
843%
Verimlilik
0%


9.3.1. Bir Boyutta Hareket

9.3.1.1. Hareketin göreceli bir olgu olduğu çıkarımını yapar.
a. Öğrencilerin gözlemlerinden yararlanarak hareketin göreceli olduğu çıkarımını yapmaları
sağlanır.

9.3.1.2. Günlük hayatta karşılaşılan cisimlerin hareketlerini sınıflandırır.
a. Öteleme, dönme ve titreşim hareketlerinin farkına varmaları sağlanır.

9.3.1.3. Konum, alınan yol, yer değiştirme, sürat ve hız kavramlarını açıklayarak birbirleri ile
ilişkilendirir.
a. Öğrencilerin söz konusu kavramları vektörel ve skaler olarak sınıflandırmaları sağlanır.

9.3.1.4. Anlık hız ve ortalama hız kavramlarını açıklar ve örnekler verir.
a. Öğrencilerin trafikte yeşil dalga gibi sistemlerin çalışma ilkelerini açıklayarak günlük hayatla
bağlantı kurmaları sağlanır.
b. Öğrencilerin bir aracın hareketi ile ilgili konum ve zaman verileri üzerinden orta- lama hız ile
ilgili hesaplamalar yapmaları sağlanır.
c. Anlık hız ile ilgili matematiksel işlemlere girilmez.

9.3.1.5. Düzgün doğrusal hareket için konum, hız ve zaman kavramlarını ilişkilendirir.
a. Öğrencilerin düzgün doğrusal hareketin bütün hareket çeşitlerinin basit hali ol- duğunu fark
etmeleri sağlanır.
b. Öğrencilerin deney yaparak veriler toplamaları, konum-zaman ve hız-zaman gra- fiklerini
çizmeleri, bunları yorumlamaları ve çizilen grafikler arasında dönüşüm- ler yapmaları sağlanır.
c. Öğrencilerin grafiklerden yararlanarak hareket denklemlerini çıkarmaları ve yo- rumlamaları 
sağlanır.
ç. Öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları hareketle ilgili problem durumlarını sorgulamalarına
ve çözmelerine fırsat verilir.

9.3.1.6. İvme kavramını hızlanma ve yavaşlama olayları ile ilişkilendirerek açıklar.
a. Sabit ivmeli hareket ile sınırlı kalınır.
b. Öğrencilerin ivmeyi meydana getiren sebepleri sorgulamalarına fırsat verilir.
c. İvmeli hareket için konum-zaman grafiği çizdirilmez.

9.3.2. Kuvvet

9.3.2.1. Kuvvet kavramını örneklerle açıklar.
a. Öğrencilerin temas gerektiren ve gerektirmeyen kuvvetlere örnek vermeleri sağ- lanır.
b. Öğrencilerin kuvvetin gözlemlenebilir etkileri üzerinden farklı özelliklerini tartış- maları
sağlanır.
c. Öğrencilerin kuvvet kavramının bilim tarihi boyunca farklı anlamlarını tartışma- ları sağlanır.




Her Sey Guzel Olacak

Reklam izleyerek para kazanmak istiyorsanız tıklayıp üye olun, puanları toplayıp istediğinizi alın

 

28.09.2016 21:33:39
         
» Cevap hakan
#hakan
[Site Yöneticisi]



MSN : gizli
Yaş : 40
Cinsiyet : Bay
Mesaj sayısı : 354
Giriş sayısı : 8436
Puanı : 14
Olgunluk
57%
Aktiflik
843%
Verimlilik
0%

9.3.2.2. Sürtünme kuvvetini açıklar, statik ve kinetik sürtünme kuvvetlerini karşılaştırır ve
sürtünme kuvvetinin bağlı olduğu değişkenleri keşfeder.
a. Öğrencilerin deneyler yaparak elde ettiği verilerden çıkarım yapmaları sağlanır.
b. Öğrencilerin bilim insanı Amonton’un deneyini inceleyerek bağımlı, bağımsız ve kontrol
değişkenlerini belirlemeleri sağlanır.
c. Öğrencilerin bağımlı, bağımsız, kontrol değişkenlerini tartışmaları için uygun or- tam
hazırlanır.
ç. Öğrencilerin deney yaparak değişkenler arasındaki ilişkinin matematiksel mode- lini
çıkarabilmeleri sağlanır.
d. Öğrencilerin sürtünmenin günlük hayattaki avantaj ve dezavantajlarını karşılaş- tırarak
sunmaları sağlanır.

9.3.3. Newton’un Hareket Yasaları

9.3.3.1. Dengelenmiş kuvvetlerin etkisindeki bir cismin öteleme hareketini analiz eder.
a. Öğrencilerin bir cisme etki eden aynı doğrultudaki dengeleyici kuvvetleri çizme- leri sağlanır.
b. Öğrenciler bir cisme etki eden aynı doğrultudaki kuvvetlerin bileşkesini hesapla- yarak cismin
öteleme hareketini açıklar.

9.3.3.2. Maddenin eylemsizlik özelliğini açıklar.
a. Öğrencilerin günlük hayat örnekleri üzerinden eylemsizliği tartışmaları sağlanır.

9.3.3.3. Kuvvet, ivme ve kütle arasındaki ilişkiyi keşfeder.
a. Öğrencilerin Galileo’nun eğik düzlem deneyini inceleyerek bağımlı, bağımsız ve kontrol
değişkenlerini tartışmaları sağlanır.
b. Öğrencilerin deney yaparak net kuvvet, ivme ve kütle arasındaki matematiksel modeli
çıkarabilmeleri için ortam hazırlanır.
c. Tek kütle ile yapılan uygulamalar dışındaki matematiksel işlemlere girilmez.

9.3.3.4. Etki-tepki kuvvetlerini örneklerle açıklar.
a. Öğrencilerin deneyim ve gözlemlerini kullanarak etki-tepki kuvvetlerine yönelik çıkarımlar
yapmaları sağlanır.
b. Öğrencilerin farklı etkileşimler için serbest cisim diyagramlarını kullanarak etki- tepki
kuvvetlerini göstermeleri sağlanır.

9.3.3.5. Günlük hayatta gözlemlenen olayları Newton’un hareket yasalarını kullanarak yo- rumlar.
a. Öğrencilerin Newton’un hareket yasaları ile ilgili kavramsal problemler çözme- leri sağlanır.
b. Newton’un Hareket Yasaları ile ilgili matematiksel işlemlere girilmez.




Her Sey Guzel Olacak

Reklam izleyerek para kazanmak istiyorsanız tıklayıp üye olun, puanları toplayıp istediğinizi alın

 

28.09.2016 21:33:54
         
» Cevap hakan
#hakan
[Site Yöneticisi]



MSN : gizli
Yaş : 40
Cinsiyet : Bay
Mesaj sayısı : 354
Giriş sayısı : 8436
Puanı : 14
Olgunluk
57%
Aktiflik
843%
Verimlilik
0%


9.4. Enerji

Bu ünitede öğrencilerin;kuvvet ve hareket ünitesinde oluşturulan kavramlardan yola çıkarak iş,
enerji, güç ve verim kavramlarını yapılandırmaları amaçlanmıştır. Öğrenciler söz konusu kavram-
ları kullanarak fizik, toplum, teknoloji ve çevre arasındaki ilişkileri analiz edebilmeli ve farklı
enerji kaynaklarının kullanımına yönelik sosyo-bilimsel olaylarla ilgili argümanlar
oluşturabilmelidir. Bu ünitenin diğer amaçları ise öğrencilerin enerjinin tasarruflu kullanımına
yönelik olumlu tutum geliş- tirmeleri ve dengeli beslenme konusunda farkındalık kazanmalarıdır.

Kavramlar/Terimler: İş, enerji, güç, kinetik enerji, potansiyel enerji, mekanik enerji, enerji
korunumu, enerji dönüşümü, enerji aktarımı, verim, yenilenebilir enerji, yenilenemez enerji
Önerilen Süre: 14 saat


9.4.1. İş, Enerji ve Güç

9.4.1.1. İş, enerji ve güç kavramlarını açıklar ve birbirleriyle ilişkilendirir.
a. Mekanik enerji, elektrik enerjisi, nükleer enerji gibi farklı enerji türleri için verilen
örnekler ile öğrencilerin iş ve enerji kavramlarını ilişkilendirmeleri sağlanır.
b. Öğrencilerin iş ve güç kavramlarının matematiksel modellerini incelemeleri sağ- lanır.
c. Öğrenciler iş ve güç kavramları ile ilgili günlük hayattan mekanik ile ilgili prob- lemler
çözer.

9.4.2. Mekanik Enerji

9.4.2.1. Mekanik enerji kavramını, kinetik ve potansiyel enerji kavramları ile ilişkilendirerek
açıklar.
a. Kinetik enerji ve potansiyel enerjinin bağlı olduğu değişkenleri günlük hayat ör nekleri
üzerinden analiz eder.
b. Öğrenciler iş, kinetik enerji ve potansiyel enerji ile ilgili hesaplamalar yapar.
c.. Öğrencilerin kinetik enerji ve potansiyel enerjinin matematiksel modellerini kul- lanarak
hesaplama yapmaları sağlanır.
ç. Öğrencilerin iş ve enerjideki değişim ile ilgili hesaplamalar yapmaları sağlanır.
d. Kinetik ve potansiyel enerji dönüşüm hesaplamalarına girilmez.



9.4.3. Enerjinin Korunumu ve Enerji Dönüşümleri

9.4.3.1. Enerji korunumu, aktarımını açıklar ve enerjinin bir türden diğerine dönüşebileceği
çıkarımını yapar.
a. Öğrencilerin sürtünmeden dolayı enerjinin tamamının hedeflenen işe dönüştü- rülemeyeceğini
anlamaları sağlanır.
b. Öğrencilerin enerjinin bir cisim veya sistemden diğerine aktarılabileceğini günlük hayat
örnekleri üzerinden açıklamaları sağlanır.
c. Enerji dönüşüm hesaplamalarına girilmez.

9.4.3.2. Canlıların besinlerden kazandıkları enerjiyi ile  günlük aktiviteler için harcadıkları
enerjiyi karşılaştırır.
a. Öğrencilerin dengeli beslenmeye yönelik farkındalık kazanmaları sağlanır.

9.4.4. Verim

9.4.4.1. Verim kavramını açıklar ve teknolojideki uygulamalarla ilşkilendirir.
a. Öğrencilerin tarihsel süreçte tasarlanmış  devir daim araçlarını incelemeleri ve verimi
artırmaya yönelik çabaları tartışmaları sağlanır.
b. Öğrencilerin verimi artırmak için farklı tasarımlar yapmaları ve modeller geliş- tirmeleri
sağlanır.

9.4.5. Enerji Kaynakları

9.4.5.1. Yenilenebilir ve yenilenemez enerji kaynaklarının avantaj ve dezavantajlarını top- lum,
teknoloji ve çevre faktörlerini göz önünde bulundurarak karşılaştırır ve sunar.
a. Öğrencilerin enerji tasarruf yollarını sorgulayarak enerji tasarrufuna yönelik far- kındalık
düzeyinin artırılması sağlanır.
b. Enerji kaynakları üzerine öğrencilerin bireysel araştırma yapmaları desteklenir.




Her Sey Guzel Olacak

Reklam izleyerek para kazanmak istiyorsanız tıklayıp üye olun, puanları toplayıp istediğinizi alın

 

28.09.2016 21:34:24
         
» Cevap hakan
#hakan
[Site Yöneticisi]



MSN : gizli
Yaş : 40
Cinsiyet : Bay
Mesaj sayısı : 354
Giriş sayısı : 8436
Puanı : 14
Olgunluk
57%
Aktiflik
843%
Verimlilik
0%


9.5.1. Isı, Sıcaklık ve İç Enerji

9.5.1.1. Isı, sıcaklık ve iç enerji kavramlarını tanımlar ve birbirleriyle ilişkilendirir.

9.5.1.2. Kullanım amaçlarını göre termometre çeşitlerini ve sıcaklık birimlerini karşılaştıa- rak
sunar.

9.5.1.3. Farklı ısı ve sıcaklık birimlerinin ortaya çıkış nedenlerini açıklar.
a. Isı (Kalori ve Joule) ve sıcaklık ( oC, oF, K) için birim dönüşümleri yapılır.

9.5.1.4. Öz ısı ve ısı sığası kavramlarını açıklar.
a. Öz ısının maddeler için ayırt edici bir özellik olduğu vurgulanır.
b. Öğrencilerin farklı maddelerin öz ısılarını ısı-sıcaklık grafiklerinden hesaplama- ları
sağlanır.
c. Öğrencilerin öz ısıları farklı maddelerin sıcaklık değişimlerinin günlük hayattaki etkileri ile
ilgili örnekler vermeleri sağlanır.

9.5.2. Hâl Değişimi

9.5.2.1. Ortamdan enerji alınması veya ortama enerji verilmesi ile hâl değişimi arasındaki ilişkiyi
açıklar.
a. Öğrencilerin donma, erime, kaynama ve yoğunlaşma kavramlarını enerji ile iliş- kilendirmeleri
sağlanır.
b. Öğrenciler maddelerin sıcaklık ve hal değişimi için gerekli ısıyı hesaplar, ısı-sıcak- lık
grafiklerini çizer.
c. Öğrencilerin ısı-sıcaklık grafiklerini çizmeleri ve yorumlamaları sağlanır.

9.5.3. Isıl Denge

9.5.3.1. Isıl denge kavramının sıcaklık farkı ve ısı kavramlarıyla olan ilişkisini açıklar.
a. Öğrencilerin simülasyonlar ve gösterimler kullanarak ısıl dengenin sıcaklık deği- şimi ve ısı
ile ilişkisini gözlemlemeleri sağlanır.

9.5.4. Enerji İletim Yolları ve Enerji İletim Hızı

9.5.4.1. Enerji iletim yollarını açıklar.
a. Öğrencilerin iletim, ışıma ve konveksiyon yolu ile enerji aktarımını en iyi gerçek- leştiren
katı, sıvı ve gazlara örnekler vermeleri sağlanır.
b. Öğrencilerin enerji iletim yollarını kullanılarak geliştirilen uygulamalara örnekler vermeleri
sağlanır.

9.5.4.2. Bir maddedeki enerji iletim hızını etkileyen değişkenleri açıklar.
a. Öğrencilerin maddelerin enerji iletim hızını günlük hayat olayları ile ilişkilendir- meleri
sağlanır.
b. Matematiksel işlemlere girilmez.


9.5.4.3. Enerji tasarrufu için yaşam alanlarının yalıtımına yönelik tasarım yapar.
a. Öğrencilerin ısı yalıtım yollarını araştırmaları sağlanır.
b. Öğrenciler ısı yalıtımı ile ilgili günlük hayattan bir problem belirlemeleri ve çö- zümler
üretmeleri sağlanır.
c. Proje tasarımında gruplar oluşturulmasına, ortak kararlar alınmasına, görevlerin
paylaştırılmasına, sürecin ve ürünün değerlendirilmesine imkân verilir.

9.5.4.4. Hissedilen ve gerçek sıcaklık arasındaki farkın nedenlerini açıklar.

9.5.4.5. Küresel ısınma olayının sebepleri ve küresel ısınmanın ortaya çıkardığı etkiler üze- rine
argüman oluşturur.

9.5.5. Genleşme

9.5.5.1. Katı, sıvı ve gazlarda genleşme ve büzülme olaylarını karşılaştırır.
a. Öğrencilerin günlük hayattaki olayları inceleyerek genleşmenin etkilerini karşı- laştırmaları 
sağlanır.
b. Öğrencilerin suyun diğer maddelerden farklılık gösteren sıcaklık-hacim ve sıcak- lık-özkütle
grafiklerini yorumlamaları ve günlük hayattaki etkilerini tartışmaları sağlanır.
c. Matematiksel işlemlere girilmez.




Her Sey Guzel Olacak

Reklam izleyerek para kazanmak istiyorsanız tıklayıp üye olun, puanları toplayıp istediğinizi alın

 

28.09.2016 21:34:53
         
[1]
                
» Forum istatistikleri
» Foruma Açılan son 5 konu
Açan
» Seviye Renkleri » Forum istatistikleri
» Fizikte kavram yanılgıları -11..
hakan
» Fizikte kavram yanılgıları -10..
hakan
» Fizikte kavram yanılgıları -9..
hakan
» Fizikte kavram yanılgıları -8..
hakan
» Fizikte kavram yanılgıları -7..
hakan
#Genel Sorumlular
@Yöneticiler
*Bölüm Editörleri
+Forum Editörleri
! Sohbet Yöneticileri
» Forumdaki 7 Kategoride 30 Forum var
» Bu forumlara açılan 1600 Konuya 1315 Cevap yazıldı..
» Kadromuz : 7
» #hakan  » #admin  » #sebo  » +alp71  » +atakan_0696  » +baran  » +ossfizik 
» Kimler Bağlı : 0
 Bağlı üye yok..
» IP No : 54.144.21.195
» İyiki Doğdunuz : 8
» es_september_ » Nomane » seval85 » mel_ih » sakir » muslumkocak » U_mrt_A » fizik03 
» Bugün Giren Üyeler : 1 » kasimkocabey
www.dersfizik.com 2016
Website motorumuz © 2oo6-2oo7 ByCafer & Aspsitem tarafindan üretilip gelistirilmistir.
Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. 5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. 5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi dersfizik.com@hotmail.com adresine yollarsanız, gerekli işlemler yapılacaktır.